Blender 5.0-ის რელიზი

2025 წლის 18 ნოემბერს Blender Foundation-ის გუნდმა გამოუშვა თავისუფალი, კროს-პლატფორმული 3D-მოდელირების პროგრამული უზრუნველყოფის პროექტი Blender 5.0. Blender 4.0-ის გამოშვება შედგა 2023 წლის ნოემბერში. 2025 წლის ივლისში მოხდა Blender 4.5 LTS (Long Term Support) რელიზი მხარდაჭერის ხანგრძლივი ვადით (2 წლის განმავლობაში 2027 წლის ივლისამდე).

Blender 5.0-ის მუშაობისთვის საჭიროა Nvidia GeForce 900 და უფრო ახალი ვიდეობარათები, ასევე ვიდეობარათები Quadro Tesla არქიტექტურით და უფრო ახალი, მათ შორის RTX-ზე დაფუძნებული ვიდეობარათები, Nvidia-ს ოფიციალური დრაივერებით, AMD GCN მე-4 თაობის და უფრო ახალი ვიდეობარათები, ასევე ვიდეობარათები Intel Kaby Lake არქიტექტურით და უფრო ახალი.

ძირითადი ცვლილებები და დამატებები Blender 5.0-ში:

  • გამოსწორებულია ადრე ნაპოვნი 500 შეცდომა და ბაგი;
  • კომპოზიტორის ახალი კვანძი Convert to Display;
  • მოცულობითი რენდერინგის ახალი ალგორითმი, რომელიც ეფუძნება ნულოვან გაფანტვას;
  • HDR და ფართო დიაპაზონის ფერების ჩვენების მხარდაჭერა. Linux სისტემებში ეს მუშაობს მხოლოდ Wayland-ის გამოყენებისას და Blender-ის სისტემურ პარამეტრებში Vulkan ბეკენდის კონფიგურაციისას;
  • სამუშაო ფერთა სივრცე Blend‑ფაილებისთვის;
  • ახალი ეკრანები Rec.2100-PQ და Rec.2100-HLG;
  • ახალი ACES 1.3 და 2.0 წარმოდგენები;
  • ახალი AgX HDR წარმოდგენა;
  • ახალი ოპერატორი Jump Time by Delta დროში წინ/უკან გადასასვლელად მომხმარებლის მიერ განსაზღვრული დელტით;
  • მრუდების დახატვის განახლებული მეთოდი Curves ობიექტების ახალი ტიპისა და მისი ყველა ფუნქციის უკეთესი მხარდაჭერისთვის;
  • მრუდების ჩვენების ტიპის ახალი პარამეტრი Cylinder, რომელიც საშუალებას იძლევა, ვიზუალიზაცია მოხდეს უფრო სქელი მრუდების ბრტყელი ლენტის ეფექტის გარეშე;
  • ადამიანის ძირითადი ბადის პაკეტი რეალისტური ჩონჩხის რესურსებისთვის;
  • Zstd (Zstandard) სწრაფი, უდანაკარგო შეკუმშვის ალგორითმის მხარდაჭერა წერტილების ქეშებისთვის;
  • Vulkan-ის გაუმჯობესებული მხარდაჭერა;
  • გეომეტრიის კვანძებზე დაფუძნებული ექვსი ახალი მოდიფიკატორი;
  • რედაქტირების რეჟიმში ახალი Curve Data პანელი, რომელიც საშუალებას იძლევა, მრუდების ჩაშენებული ატრიბუტების მნიშვნელობები დარეგულირდეს;
  • მრავალი ცვლილება მომხმარებლის ინტერფეისში, მათ შორის გადათრევისა და ჩამოგდების მხარდაჭერა Shape Key სიაში, გვერდითი პანელებისთვის მიბმის მხარდაჭერა, კონტექსტური მენიუს ახალი პუნქტი Delete Other Workspaces სამუშაო სივრცეების ჩანართებისთვის, Paint Pressure Curve ელემენტების ჩამოშლის შესაძლებლობა და თითოეული კამერისთვის კომპოზიციის სახელმძღვანელოს ფერის გადაფარვის შესაძლებლობა;
  • თემების პარამეტრები მნიშვნელოვნად შეიცვალა Blender 5.0-ში, რაც ამარტივებს მომხმარებლის თემების შექმნას. მრავალი თემის პარამეტრი გაერთიანდა და 300-ზე მეტი პარამეტრი წაიშალა;
  • გარდა ამისა, Blender 5.0-ში დაემატა ახალი შაბლონი და სამუშაო სივრცე სთორიბორდინგისთვის.

კომენტარის დატოვება

თქვენი ელფოსტის მისამართი გამოქვეყნებული არ იყო. აუცილებელი ველები მონიშნულია *