ახალი ფოტოების გაზიარების აპი, სახელწოდებით Flashes, გამოვიდა iOS პლატფორმაზე (Android უახლოეს მომავალში) კავშირშია Twitter-ის ალტერნატიულ Bluesky-თან.
Flashes მომხმარებლებს საშუალებას აძლევს გააზიარონ ოთხამდე ფოტო თითო პოსტზე და ასევე მხარს უჭერს ერთწუთიან ვიდეოებს. TechCrunch იუწყება, რომ აპი იმავე ტექნოლოგიით მუშაობს, რომელიც Bluesky-ს უჭერს მხარს.
Flashes-ის დამოუკიდებელი დეველოპერი, ბერლინში მყოფი სებასტიან ფოგელსანგი, TechCrunch-ს ეუბნება, რომ ის ხედავს Bluesky-ს მომხმარებლებისთვის აპების შექმნის შესაძლებლობას მას შემდეგ, რაც მისი პოპულარობა გაიზარდა, როდესაც ილონ მასკმა Twitter იყიდა და X-ად გადაარქვა.
„მე ვფიქრობდი იმაზე, რომ მქონოდა ერთი ძირითადი სოციალური გრაფიკი და შემდეგ სხვადასხვა აპებს შეეძლოთ ამ გრაფიკიდან აერჩიათ ის, რისი ჩვენებაც სურდათ“, ამბობს ფოგელსანგი. „ეს ძალიან საინტერესო აღმოჩნდა, რადგან მანამდე ჩვენ გვქონდა ეს დაშორებული ქსელები.“
ფოგელსანგის თქმით, Flashes შეიძლება იყოს შესავალი წერტილი Bluesky-ში იმ ადამიანებისთვის, რომლებიც „არასდროს თვლიდნენ თავს Twitter-ის მომხმარებლებად“.
Flashes-ის პოსტები გამოჩნდება Bluesky-ში და ის ასევე მხარს დაუჭერს Bluesky-ის პირად შეტყობინებებს. ღია ტესტირება Beta ვერსიით მომავალ კვირას დაიწყება, აცხადებს Vogelsang Bluesky-ზე.
რა არის Bluesky?
Bluesky დაიწყო, როგორც Twitter-ის დამფუძნებელი ჯეკ დორსის იდეა, რომელმაც თქვა, რომ იმედოვნებდა „დეცენტრალიზებული“ სოციალური ქსელის აშენებას. მიუხედავად იმისა, რომ Bluesky თავდაპირველად Twitter-ის შიგნით შეიქმნა, ის დამოუკიდებელ კომპანიად იქცა 2022 წელს და ახლა ძირითადად ეკუთვნის აღმასრულებელ დირექტორს ჯეი გრებერს.
Bluesky გამოვიდა, როგორც მხოლოდ მოწვევით სარგებლობის Beta აპი 2023 წლის დასაწყისში, სანამ თებერვალში ყველასთვის გაიხსნა კარები. ამ დროისთვის პლატფორმამ სამ მილიონზე მეტი მომხმარებელი მოიზიდა.
Bluesky არის დეცენტრალიზებული სოციალური მედიის აპი, რომელსაც აქვს X-ის მსგავსი გარეგნობა. პლატფორმამ ასევე ცოტა ხნის წინ დაამატა ფუნქციები, მათ შორის პირადი შეტყობინებები და ვიდეოს თავსებადობა, რათა უფრო მეტად დაემსგავსოს X-ს და გამოეყო Threads-ისგან.
თავად აპი ფუნქციონირებს ისევე, როგორც X, სადაც მომხმარებელს შეუძლია დააჭიროს პლუს ღილაკს 256 სიმბოლოს პოსტის შესაქმნელად, რომელშიც ასევე შეიძლება იყოს ფოტოები. პოსტებზე შეიძლება პასუხის გაცემა, ხელახლა გაზიარება, მოწონება და სამი წერტილის მენიუდან შეტყობინება, iOS Share Sheet-ით სხვა აპებში გაზიარება ან ტექსტად კოპირება.
თუმცა, ერთის ნაცვლად, „მთავარი ალგორითმის“ ნაცვლად, Bluesky საშუალებას იძლევა უფრო პერსონალიზებული გამოცდილების მიღებას. ნაგულისხმევად, არსებობს სამი ძირითადი არხი: ერთი აჩვენებს ანგარიშებს, რომლებსაც მომხმარებელი მიჰყვება, მეორე აჩვენებს იმას, რასაც მათი მეგობრები მიჰყვებიან და „აღმოჩენის“ არხის ზედაპირული პოსტები დაკავშირებულია მათ ინტერესებთან.
Bluesky მომხმარებლებს საშუალებას აძლევს გასცდნენ ამ სამს საკუთარი მორგებული კონტენტის ალგორითმის შემუშავებით, როგორიცაა კატები, ან მხოლოდ პოსტები ფოტოგრაფიის შესახებ. ამ პერსონალიზაციის გამო, გრებერი NPR-ს ეუბნება, რომ ხელმისაწვდომია 50000-ზე მეტი სხვადასხვა Bluesky არხი.
სოციალური მედიის ლანდშაფტის ცვლილება
ისევე როგორც მასკის მიერ Twitter-ის ხელში ჩაგდება, რამაც მომხმარებლები აიძულა Bluesky-ის მსგავს ალტერნატიულ პლატფორმებზე გადასულიყვნენ, Meta-ს აღმასრულებელმა დირექტორმა მარკ ცუკერბერგმა ცოტა ხნის წინ გამოაცხადა, რომ კომპანია აშორებს ფაქტების გადამმოწმებლებს Facebook-დან, Instagram-დან და Threads-დან პლატფორმებზე „ცენზურის შესამცირებლად“ — ნაბიჯი, რომელიც ფართოდ განიხილებოდა, როგორც დონალდ ტრამპის ადმინისტრაციისკენ სვლა და შეაშინა ზოგიერთი Meta-ს მომხმარებელი.
ამ კვირის დასაწყისში PetaPixel-მა გაავრცელა ინფორმაცია Instagram-ის ალტერნატიული Pixelfed-ის შესახებ: დეცენტრალიზებული, რეკლამის გარეშე და ღია კოდის პლატფორმა, რომელიც მიზნად ისახავს „ფოტოების გაზიარების ხელახლა დაწყებას“. Pixelfed-ის პოპულარობა იზრდება და ასევე მოხვდა ახალ ამბებში, როდესაც Meta-მ Pixelfed.social-ის ბმულები „სპამად“ დაასახელა და წაშალა ისინი.
შემდეგ არის TikTok, რომელიც, სავარაუდოდ, კვირას აიკრძალება და ამერიკელმა მომხმარებლებმა, ყველაზე უარესის შიშით, დაიწყეს სხვა ჩინურ აპლიკაციაზე, სახელად RedNote-ზე გადასვლა.