Microsoft Azure-ის სერვისები აღდგენილია გლობალური გათიშვის შემდეგ

29 ოქტომბერი (როიტერი) – Microsoft-მა (MSFT.O) ოთხშაბათს გვიან განაცხადა, რომ აღმოფხვრა Azure ღრუბლოვანი პლატფორმის გათიშვა, რომელმაც გავლენა მოახდინა ტექნოლოგიური გიგანტის პროდუქტიულობის პროგრამული უზრუნველყოფის კომპლექტზე და მრეწველობის ფართო სპექტრზე მსოფლიოს მასშტაბით.

„მიუხედავად იმისა, რომ შეცდომების სიხშირე და შეყოვნება დაბრუნდა ინციდენტამდელ დონეზე, მომხმარებელთა მცირე ნაწილს შეიძლება კვლავ ჰქონდეს პრობლემები და ჩვენ კვლავ ვმუშაობთ ამ ხანგრძლივი გავლენის შესამცირებლად“, – განაცხადა Microsoft Azure-მა და დასძინა, რომ ინციდენტი 8 საათზე მეტხანს გაგრძელდა.

Alaska Airlines-მა (ALK.N) დღის დასაწყისში განაცხადა, რომ Azure-ის გათიშვის გამო მისი ძირითადი სისტემები, მათ შორის ვებსაიტი, დაირღვა, და Microsoft-ის მიერ პრობლემის მოგვარების შემდეგ სისტემებს ონლაინ რეჟიმში აბრუნებდა.

ლონდონის ჰითროუს აეროპორტის ვებგვერდი აღდგა მას შემდეგ, რაც მასზე დღის დასაწყისში პრობლემები იყო. Vodafone-ზეც (VOD.L) გათიშვამ მოახდინა გავლენა.

დაზარალებული სერვისები მოიცავს, სხვა დანარჩენებთან ერთად, Azure Communication Services-სა და Media Services-ს.

Microsoft-ის გათიშვას წინ უძღოდა გასულ კვირას Amazon-ის (AMZN.O) AWS-ში მომხდარი შეფერხება, რამაც გლობალური არეულობა გამოიწვია ათასობით ვებსაიტსა და ზოგიერთ ყველაზე პოპულარულ აპლიკაციაში, როგორიცაა Snapchat (SNAP.N) და Reddit (RDDT.N).

Microsoft 365-მა განაცხადა, რომ მის სერვისებზე Azure-ის გათიშვასთან დაკავშირებული შემდგომი გავლენა მოხდა, სანამ დღის ბოლოს დაადასტურებდა, რომ Azure-ის კონფიგურაციის ცვლილებით გამოწვეული გავლენა აღმოფხვრილი იყო.

ოთხშაბათს, დაახლოებით 12:00 საათიდან (აღმოსავლეთის დროით), Azure-მა განაცხადა, რომ მის მომხმარებლებს და Microsoft-ის სერვისებს, რომლებიც იყენებენ Azure Front Door-ს, გლობალურ ღრუბელზე დაფუძნებულ კონტენტისა და აპლიკაციების მიწოდების ქსელს, პრობლემები შეექმნათ, რაც იწვევდა დროის გასვლას და შეცდომებს.

Downdetector-ის მონაცემებით, რომელიც აკონტროლებს გათიშვებს სხვადასხვა წყაროდან სტატუსის ანგარიშების შეგროვებით, Azure-თან დაკავშირებული პრობლემების მომხმარებელთა რიცხვი 18,000-ზე მეტიდან დღის დასაწყისში, ოთხშაბათს, 18:49 საათისთვის (აღმოსავლეთის დროით) 230-მდე შემცირდა.

Downdetector-ის ვებსაიტის მიხედვით, Microsoft 365-ის გათიშვისას პრობლემების შესახებ შეტყობინებების რაოდენობა 20,000-მდე პიკიდან, ოთხშაბათს, 22:44 საათისთვის (აღმოსავლეთის დროით) 77 მომხმარებლამდე შემცირდა. მისი მონაცემები ეფუძნება მომხმარებლების მიერ წარდგენილ ანგარიშებს და დაზარალებული მომხმარებლების რეალური რაოდენობა შეიძლება განსხვავდებოდეს.

AWS-ის გათიშვა იყო ინტერნეტის ყველაზე დიდი შეფერხება გასული წლის CrowdStrike-ის გაუმართაობის შემდეგ, რამაც ხელი შეუშალა საავადმყოფოების, ბანკებისა და აეროპორტების ტექნოლოგიურ სისტემებს, ხაზს უსვამს მსოფლიოს ურთიერთდაკავშირებული ტექნოლოგიების დაუცველობას.

კომენტარის დატოვება

თქვენი ელფოსტის მისამართი გამოქვეყნებული არ იყო. აუცილებელი ველები მონიშნულია *