Adobe ყიდულობს ციფრული მარკეტინგის პლატფორმას Semrush, რომელსაც რუსული ფესვები აქვს

Adobe-მ განაცხადა, რომ ყიდულობს ციფრული მარკეტინგის პლატფორმა Semrush-ს. გარიგების თანხა 1,9 მილიარდ დოლარს შეადგენს, ხოლო კომპანიის დამფუძნებლები სანკტ-პეტერბურგელი დეველოპერები არიან.

2008 წელს სანკტ-პეტერბურგში ოლეგ შჩეგოლევმა და დიმიტრი მელნიკოვმა დააარსეს კომპანია Semrush. მათ ბაზარზე გამოუშვეს პროგრამული უზრუნველყოფა საიტების პოპულარიზაციისთვის, რომელიც ეფუძნებოდა საძიებო მოთხოვნების, ბრენდის ცნობადობის, ტრაფიკის, ხსენების სიხშირისა და სხვა პარამეტრების ანალიზს. კომპანიამ მაშინვე დაიწყო მუშაობა უცხოურ ბაზარზე, სერვისების შეთავაზებით უცხოური კომპანიებისთვის. დამფუძნებლებმა აღნიშნეს, რომ 2000-იანი წლების დასაწყისში რუნეტის მომხმარებლებს კონკურენტული ანალიზი არ აინტერესებდათ, ამიტომ მსგავს პროგრამულ უზრუნველყოფაზე მოთხოვნა არ იყო.

უკვე 2013 წელს Semrush-ის კლიენტების ნახევარი აშშ-ზე მოდიოდა. კომპანიას უკვე ჰქონდა ოფისი სანკტ-პეტერბურგში და ხელმძღვანელობამ გადაწყვიტა ფილადელფიაში წარმომადგენლობის გახსნა. რუსული ოფისის თანამშრომლები მართვითა და განვითარებით იყვნენ დაკავებულნი, ამერიკული კი — გაყიდვებით. Semrush-ის კლიენტების სიას შეუერთდნენ Amazon, eBay და Hewlett Packard.

2021 წლისთვის კომპანია ფილადელფიიდან ბოსტონში გადავიდა და ოფისები გახსნა პრაღაში, ვარშავასა და ლიმასოლში. თანამშრომელთა რაოდენობა ათასამდე გაიზარდა. ერთი წლით ადრე კომპანიის შემოსავალმა 125 მილიონი დოლარი შეადგინა, და ხელმძღვანელობამ IPO-ს დაგეგმვა დაიწყო.

ბირჟაზე გასვლა 2021 წელს ნიუ-იორკში შედგა. Semrush-მა გაყიდა 10 მილიონი აქცია (დაგეგმილი 16,8 მილიონის ნაცვლად) და მხოლოდ 140 მილიონი დოლარი მოიზიდა, ხოლო მთელი კომპანია 1,9 მილიარდ დოლარად შეფასდა. გეგმებში იყო 235–269 მილიონი დოლარის მოზიდვა. ბირჟაზე გასვლა წარუმატებლად შეფასდა.

ახლა Adobe-მ განაცხადა Semrush-ის შეძენის შესახებ 1,9 მილიარდ დოლარად. განცხადების ფონზე კომპანიის აქციები თითქმის 75%-ით გაიზარდა. გარიგების დახურვა დაგეგმილია 2026 წლის პირველ ნახევარში.

კომენტარის დატოვება

თქვენი ელფოსტის მისამართი გამოქვეყნებული არ იყო. აუცილებელი ველები მონიშნულია *