ბრიტანულმა ჩიპების მწარმოებელმა ARM-მა გამოაცხადა მობილური ბირთვები და გრაფიკული ადაპტერები, რომლებიც დაფუძნებულია ARMv9.2 არქიტექტურაზე. ასეთი გადაწყვეტილებებით აღიჭურვება 2024 წელს Snapdragon 8 Gen 3 და Dimensity 9300 პროცესორებზე დაფუძნებული ფლაგმანური მოწყობილობები. მოდით, უფრო დეტალურად განვიხილოთ კომპანიის ინჟინრების მიერ განხორციელებული გაუმჯობესებები.

CPU

ძირითადი შემადგენლობა მოიცავს მაღალი ხარისხის Cortex-X4, საშუალო დონის Cortex-A720 და ენერგოეფექტური Cortex-A520. მათი კონფიგურაცია შეიცვალა: თუ ადრე ბირთვების სტანდარტული განაწილება ზედა დონის ჩიპებში იყო 1+3+4, ახლა მათ დანერგეს 1+5+2 DSU-120 სისტემის საფუძველზე. ამან შესაძლებელი გახადა უკეთესი ბალანსი სიმძლავრისა და ენერგიის მოხმარებას შორის.

Cortex-X4 პასუხისმგებელია მძიმე ერთი ძაფის ამოცანებზე. ბირთვი 15%-ით უფრო სწრაფია ვიდრე X3; იმავე რაოდენობის ვატის გამოყენებისას. იმავე სიჩქარესთან შედარებით, ენერგიის მოხმარება შემცირდა 40%-ით. L2 ქეში გაიზარდა 2 მბ-მდე. სიახლე გახდა ARM-ის ყველაზე პროდუქტიული ბირთვი და შეუძლია საათის სიჩქარის მიწოდება 3.4 გჰც-მდე. მცირე ბირთვები ოპტიმიზირებულია ძირითადად უკეთესი ეფექტურობისთვის. ამ მაჩვენებლის მიხედვით, Cortex-A720 20%-ით აჯობებს თავის წინამორბედებს, ხოლო Cortex-A520 22%-ით.

ზოგადად, მიმდინარე ბირთვებზე დაფუძნებული ჩიპსეტი უზრუნველყოფს Geekbench 6 მრავალბირთვიან ტესტში 27%-ით ზრდას, იმავე სიხშირით მიმდინარე 1 + 3 + 4 არქიტექტურასთან შედარებით. კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი ცვლილება არის 32-ბიტიანი პროგრამების მხარდაჭერის სრული ნაკლებობა. ფუნქციონირებისთვის, პროგრამული უზრუნველყოფა უნდა იყოს ოპტიმიზირებული 64-ბიტიანი ARMv9-ისთვის. ბოლო ბირთვები, რომლებიც მუშაობენ მემკვიდრეობით პროგრამულ უზრუნველყოფასთან, არის Cortex-A710.

GPU

მე-5 თაობის არქიტექტურის ფარგლებში გამოვიდა Immortalis-G720, Mali-G720 და Mali-G620 გრაფიკული ამაჩქარებლები. ისინი აღჭურვილია Deferred Vertex Shading ტექნოლოგიით, რომელიც ამცირებს დატვირთვას მეხსიერების გამტარუნარიანობაზე თამაშებში: 33%-ით – Genshin Impact, 26%-ით – Fortnite, 41%-ით – Elven Ruins (დემო Epic Games-დან Unreal Engine-ის დემონსტრირებისთვის). გამოსავალი ასევე ამცირებს ენერგიის მოხმარებას და სითბოს გაფრქვევას. მთლიანი გრაფიკის შესრულება გაიზარდა 15%-ით როგორც პიკზე, ასევე თითო ვატზე.

ფლაგმანი Immortalis-G720 გთავაზობთ გაუმჯობესებულ სხივების მიკვლევის (Raytracing) შესაძლებლობებს. ნათქვამია, რომ მოდელი აჯობებს კონკურენტებს 52-67%-ით სხივების კვალიფიკაციის ტესტებში, ხოლო VRS გაზომვებში 5-52%-ით. ARM თანამშრომლობს Tencent Games-თან და MediaTek-თან Smart Global Illumination (SmartGI) უნივერსალური სათამაშო სტანდარტის შესახებ. ჩიპების მწარმოებელს, მათი მიზნებიდან გამომდინარე, შეუძლია შეცვალოს თითოეული GPU-ს კონფიგურაცია: 16 ბირთვამდე – Immortalis-G720, 6-9 ბირთვი – Mali-G720, 5 ბირთვამდე – Mali-G620. ახალი ARM-ის განვითარება მოსალოდნელია 2024 წლის დასაწყისში. ჩიპების გამოშვება TSMC-ისა და Samsung-ის ობიექტებში დაწესდება.

წინა სტატიაApple იწვევს ვირტუალური რეალობის ექსპერტებს WWDC-ზე
შემდეგი სტატიაMicrosoft შექმნის ChatGPT-ზე დაფუძნებულ Chatbot-ს პირდაპირ Windows 11-ში

პასუხის გაცემა

შეიყვანეტ კომენტარის ტექსტი
შეიყვანეთ თქვენი სახელი